Vandring i Gudhjems bynære natur – 16. september 2020

Gudhjem By- og Museumsforening deltager i Bornholms Kulturuge med en guidet tur, hvor Sanne Bloch tager publikum med i naturen omkring Gudhjem.

Turen starter fra Gudhjem havn, hvor vi mødes på Kranpladsen kl. 10.30 Derfra går vi op til Åsen og videre ned på et stykke af klippestien indtil Møllers trappe. Derfra går vi ad Lergaards Gænge ned til nogle af byens ganske hemmelige og gemte bytrapper og stier.

Turen vil byde på små historiske og nutidige fortællinger, lidt om særlige planter og blomster, samt byens Grønne gruppes arbejde med at bevare de grønne oaser, -stier og trapper i en tid hvor privatiseringen udgør en vis fare for at lukke for adgangen til disse helt unikke steder.

Turen vil vare ca. halvanden time, hvor frokosten efterfølgende kan indtages i en af byens mange cafésteder. Til dem der måtte have lyst, kan deltagende overvære Gudhjems havnekor, der synger Ertholm ud til Christiansø kl. 9.45.

Fordi arrangementet er en del af Bornholms Kulturuge, skal publikum have Kulturugens badge for at deltage. Find salgssteder og læs mere her.

Find alle aktiviteter i Bornholms Kulturuge.

• Date 18. juli 2020
  • Tags Nyheder, Tidligere udstillinger