Udstilling – Monochrome tolkninger – 14. september – 20. oktober 2019

Værker af Claus Sonne i udstillingsbygningen

Udstillingen rummer primært monochrome fotos i stort format, lavet i gå-afstand fra Gudhjem, med enkelte afstikkere til “Nordlandet”, Island og Færøerne.

Claus Sonne har trådet sine barnesko på Strandlyst nær Randkløve, og har siden 2014 været bosiddende i Gudhjem, hvor det visuelle fokus har været på egne tolkninger af de landskaber, der omgiver os.

Claus er uddannet som fagfotograf i midt-80’erne og har i senere tider også fungeret som censor i visuel kommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Claus har tidligere udstillet på Randers Kunstmuseum, Galleri Naboløs og Svanekegaarden, samt løst opgaver for SAS, Carlsberg Group, IBM og flere.

Der er fernisering på udstillingen den 14. september, hvor Claus vil være til stede. Museet byder på en lille forfriskning, og der er gratis adgang denne dag.

Udstillingen vises frem til og med efterårsferien.

• Date 1. september 2019