Landskaber i kunsten lige nu – 17. juli 2024

Ben Woodhams: LAND 16.03 Øleå i Poulsker plantage

Artist talk med Ben Woodhams, Helene Høm og Christian Bundegaard

Der er meget på spil i det forhold, mennesker har til naturen. Særligt i disse år hvor den globale opvarmning skubber til klodens tilstand og til menneskets bevidsthed om egne bidrag til den fortsatte udvikling. Hvordan placerer vi os hver især i de nye forståelser af naturen og landskaberne? Og hvordan placerer kunsten sig i dette komplekse felt? Er landskabsmalerier i dag udtryk for et politisk ideal? For indre sindstilstande? For nye tidsopfattelser? Eller?

Det taler Tine Nygaard med Ben Woodhams, Helene Høm og Christian Bundegaard om i denne Artist Talk.
I samtalen vil der være fokus på udvalgte værker af de tre kunstnere og på kunstnernes overvejelser om hinandens og egne værker.

Samtalen varer en time, og der vil være mulighed for efterfølgende at stille spørgsmål til kunstnerne.

Sted: Gudhjem Museum, Stationsvej 1, Gudhjem

Tid: Onsdag, den 17. juli 2024, kl. 15.00

Tilmelding – begrænset antal pladser: På mail, senest den 15. juli kl. 12.00 til: info@gudhjemmuseum.dk

Pris: 50,- kr. Gratis for medlemmer af Bornholms Museumsforening og af Gudhjem By- og Museumsforening

PS! Samme arrangement blev afviklet første gang den 6. juni 2024.

Christian Bundegaard. Havudsigt I (af XII). 2024. Olie på lærred. 80 x 100

Helene Høm. Ukendt land. 2022. Akryl og olie på lærred