Guidet tur i Gudhjem og omegn 16. oktober 2020

Fredag den 16. oktober har Gudhjem Museum arrangeret guidet tur i byen og omegnen. Turen inkluderer en rundvisning i den gamle stationsbygning og giver også adgang til hele museet.

Start ved museet kl. 13.30 og slut samme sted kl. 15.30

Pris: kr. 80,00 pr. deltager. Inkluderer entré til museet. Turen købes umiddelbart før start på museet.

Turbeskrivelse:

Vi mødes på Gudhjem Museum, den gamle stationsbygning, hvor vi hører om de bornholmske jernbaner, og ser, hvor levende stationsbygningen kan fortælle om jernbanedriften.
Herefter bevæger vi os ned i Gudhjem ad hovedstrøget, Brøddegade, med nogle afstikkere i de små stræder.
Vi ser på livet før i tiden, til hvordan det er i dag.
Selvfølgelig kommer vi også lidt ind på krudt og kugler ved skansen, inden vi bevæger os op imod Hestestenene med den flotte udsigt over Salenebugten og hører lidt om historien.
Vi vandrer op igennem den spændende bevoksning til den smukke bjergsø, Gråmyr, og vil naturligvis se Gudhjem oppefra Bokul med den fantastiske udsigt, der strækker sig til den nordøstbornholmske kyst på begge sider af Gudhjem, hvor Christiansø ligger midt for, og i særligt klart vejr kan man se den skånske kyst helt op til Stenshoved nord for Simrishamn.
Selvfølgelig vil vi også besøge Holkadalen, høre nogle gode historier og se på de spændende ting, vi støder på undervejs, før vi er tilbage igen på Gudhjem Museum, hvor der vil være mulighed for at se lidt nærmere på det, vi har mødt undervejs på turen.

Naturvejleder og guide Torsten Sletskov

Vi anbefaler fornuftigt fodtøj. Turen er ikke egnet for gangbesværede.

• Date 3. august 2020