8. november 2023 – Hvem gør hvad for naturen på Bornholm

Bastemose. Foto Michael Stoltze

”Hvem gør hvad for naturen på Bornholm?”

Ved dette arrangement ser vi ud over vor egen næsetip på Gudhjem Museum. De tidligere foredrag med Michael Stoltze, biolog og forfatter, har især handlet om museets sommerfuglemark – og hvordan den bidrager til en øget biodiversitet.

Denne gang hæver vi blikket og ser på igangværende og kommende aktiviteter på Bornholm. Kommunens, Naturstyrelsens, foreningernes og privates initiativer på området. Er vi på rette spor? Hvor er der initiativer, der batter noget? Hvem kan vi lære af?

Danmark er et af de lande i Europa, som har mindst ”vild natur”! Kan Bornholm blive et sted, der viser vejen?

Mød op til foredraget på Gudhjem Museum, stil spørgsmål, og bliv bare lidt klogere!

Sted: Gudhjem Museum, Stationsvej 1, Gudhjem

Tid: Onsdag, den 8. november 2023, kl. 19-21

Gratis for alle interesserede

Arrangementet er støttet af Bornholms Regionskommunes Kunst og Kulturhistoriske Råd.

• Date 19. oktober 2023