7. maj 2022 – Markvandring

På tur i marken med Michael Stoltze

Kom med på en rundtur i Sommerfuglemarken. Vi ser på, hvad der er sket, og hvordan marken har udviklet sig det sidste år. Michael forklarer, hvad der skal til for at skabe optimale vilkår for planter og insekter. Bl.a. er der nu tilføjet en sø i hjørnet af marken, hvor vi håber at fx. løvfrøen vil dukke op med tiden. Noget af grunden er blevet harvet, efter at gravemaskinerne havde sat deres spor, og her har vi sået blomsterfrø. Efter rundturen er det planen, at vi skal arbejde videre med nogle af Michaels anbefalinger. Alle får mulighed for at få fingrene ned i mulden og være med til bl.a at skabe flere små ”øer” med sten og planter i landskabet.

Vi håber, mange har lyst til at blive en del af Sommerfuglemark projektet, så I, næste gang I går tur i området, kan tænke/sige: ”Det her har jeg været med til at skabe”. I får også mange gode tips til, hvordan I kan forbedre biodiversiteten hjemme i haven hos jer selv.

Tid: kl. 13.00 – 16.00

Mødested: Gudhjem Museum

Gratis og åbent for alle interesserede.

Husk fornuftig påklædning og fodtøj til ”markarbejdet”!

Læs meget mere om Sommerfuglemarken her

Løvfrø. Foto: Michael Stoltze

Arrangementet er støttet af Bornholms Regionskommunes Kunst- og Kulturhistorisk Råd.

• Date 10. april 2022