26. marts – Surrealismens kvinder på Bornholm

Surrealismens kvinder på Bornholm

Sted: Gudhjem Museum, Stationsvej 1, Gudhjem
Tid: 26. marts 2022, kl. 12.00 – 17.00

I selskab med begavede og generøse kunst-, kultur- og litteraturentusiaster dykker Jakob Hansens Litteratursaloner og Gudhjem Museum ned i surrealismen og forfatteren Bodil Bechs og kunstneren Sonja Ferlov Mancobas brug af og inspiration fra naturen og kunstnermiljøet på Bornholm.

Dette store tema fortjener at blive belyst grundigt, og derfor har vi valgt at sætte en hel eftermiddag af til arrangementet, hvor:

Litterat Leif Hansen giver os et indblik i surrealismen som bevægelse.
Lyrikeren Nanna Storr-Hansen præsenterer Bodil Bechs digtning og liv. Vi hører desuden om hendes arbejde med at redigere Bechs digte i den nyudgivne digtsamling ‘Æterfingre reder mit filtrede hår’.
Forfatteren Mette Moestrup, som gennem mange år har arbejdet i et skæringspunkt mellem lyrik, musik og performance indfører os i Sonja Ferlovs virke og laver ydermere en litterær nyfortolkning af Ferlovs kunst til arrangementet.

Program for dagen:

12.00 – 12.30 Velkomst & introduktion.

12.30 – 13.30 Lektor Leif Hansen om surrealismens opståen og udvikling.

13.30 – 14.00 Pause med mulighed for at købe frokost.

14.00 – 15.00 Forfatter Nanna Storr-Hansen om sit arbejde med forfatter Bodil Bech.

15.00 – 15.20 Pause med mulighed for at købe drikkevarer.

15.20 – 16.10 Forfatter Mette Moestrup om kunstner Sonja Ferlov Mancoba.

16.20 – 17.00 Opsamling & Sonja Ferlov Mancoba pavillonen.

Entré: 100 kr., som betales ved indgangen.

Arrangementet er et samarbejde mellem Jakob Hansens Litteratursaloner og Gudhjem Museum. Arrangementet er støttet af Statens Kunstfond.

• Date 10. februar 2022