22. juli 2023 – Markvandring

På tur i marken med Michael Stoltze

Kom med på en rundtur i Sommerfuglemarken. Vi ser på, hvad der er sket, og hvordan marken har udviklet sig det sidste år. Michael forklarer, hvad der skal til for at skabe optimale vilkår for planter og insekter. Både hvordan vi driver sommerfuglemarken, men også hvad du selv kan gøre derhjemme.

Siden sidste års markvandring er “Bornholms Lelaug” stiftet på initiativ fra Danmarks Naturfredningsforening. Det blev markeret ved en høstdag i Sommerfuglemarken 2. pinsedag, hvor en del af marken blev slået på gammeldags maner med le.

Det er også lykkedes os med donationer fra en række fonde at erhverve flere af Jun-Ichi Inoues skulpturer, hvoraf nogle vil være flyttet ud til nye placeringer i marken.

Arrangementet er gratis og åbent for alle interesserede. Markvandringen er støttet af Bornholms Regionskommunes Kunst- og Kulturhistorisk Råd.

Tid: kl. 10.00 – 12.00

Mødested: Gudhjem Museum

Gratis og åbent for alle interesserede.

Læs meget mere om Sommerfuglemarken her

• Date 11. juni 2023