22. februar – Gudhjems stærke kvinder

Billedforedrag med Kirsten Laurberg Lund

Først gennemgår Kirsten siden www.gudhjemarkiv.dk , og du får et indblik i den guldgrube af gamle fotos, som du har adgang til via hjemmesiden. Det store arbejde med at vedligeholde og opdatere arkivet foregår i museets lokalhistoriske gruppe, som på den måde er med til at bevare Gudhjems historie for eftertiden.

Vi fordyber os i udvalgte billeder fra arkivet, og Kirsten fortæller om forskellige personer, der har levet og boet i Gudhjem. Kirsten har udvalgt en række kvinder, som hun vil fremhæve for deres betydning for byen og samtiden. Selvom mange kvinder den gang især var kendt gennem deres mænd, havde de ofte en stor og selvstændig indflydelse.

Udvælgelsen af fotos og historier er helt Kirstens eget subjektive valg, som hænger sammen med hendes personlige kendskab. Andre historier og personer er nogle, som hun har læst eller hørt om.

Sted: Gudhjem Museum

Tid: kl. 19-21

Der er gratis adgang for alle til aftenens arrangement.

Foto fra arkivet: Jantzens have

• Date 1. februar 2023