15. februar 2022: Beretninger fra Østerlarsker

En fornøjelig aften i selskab med Henning Larsen

Henning Larsen voksede op på Østerlars Hotel, og denne aften fortæller han om livet og folkene i Østerlars sogn i tiden fra 1940’erne og frem.

Fortællingen krydres med musik og sang. Henning Larsen vil være kendt af mange som musiker og sangskriver i duoen Henning og Ann-Cathrin, som leverede et utal af sange på bornholmsk. Nu er Lârsen også aktuel som forfatter til bogen ”Toget kom – og Nybro blev til Østerlars”, som Østerlars Lokalhistoriske Arkiv udgav i december 2021.

Henning Larsen er en mand med markante holdninger til tidens spørgsmål, så I kan forvente en særdeles underholdende bornholmer-aften i selskab med Lârsen.

Tid: Kl. 19.00 – 21.30 inkl. pause.

Museet byder på en lille forfriskning.

Pris: 20,- kr. for medlemmer af Gudhjem By- og Museumsforening. 40,- kr. for ikke-medlemmer. Betales ved indgangen.

Bogen om livet i Østerlars og følgende CD’er med Henning og Ann-Cathrin kan købes på aftenen:

“Nyere bornholmske Viser og En Pris Ægte Bornholmsk”.  Det er to Plader på en CD fra firserne.
“Mit Land min Ø!” Viser af  Henning Larsen – Leif Henriksen m. fl.,
og den nyeste “Sjavs – Væjgjavås å Poesi.” Bornholmsk folklore.

• Date 1. februar 2022