Den uendelige føljeton om trafik og parkering

Der efterlyses politisk handling

Her mod slutningen af en på flere måder udsædvanlig sommer, kan alle – og ikke mindst Gudhjem By- og Museumsforening konstatere, at trafikproblemerne i Gudhjem kalder på politisk stillingtagen. Derfor har foreningen sendt et åbent brev til kommunalbestyrelsen, hvor vi efterlyser handling. Brevet er desuden sendt til Bornholms Tidende og TV2/Bornholm.

…..” Det er kommunen der har muligheden for at sætte problematikken på dagsordenen og få undersøgt løsningsmulighederne, lige som det er kommunen der kan sende forslag i høring, og efter høring beslutte hvad der skal ske. Med andre ord – der er brug for at man træder i karakter, og viser borgerne i de betrængte byer, at man står på mål for de værdier disse samfund indeholder…….

…… På mange andre destinationer i verden hvor der er mange turister, har man skærmet de pittoreske og sårbare byer for trafik, uden det har påvirket antallet af besøgende. Det giver i stedet flere besøgende og de besøgende en bedre oplevelse. Hvorfor kan vi ikke finde ud af det på Bornholm?”

Læs hele brevet her.