Aktuelle samarbejder

Gudhjem By- og Museumsforening – og de andre!

Bornholms Kunstmuseum

Til Bornholms Kunstmuseums store udstilling med hele 140 værker af Claus Johansen har Gudhjem Museum udlånt 5 stk. Vi er glade for, at vores lille museum for en gangs skyld fik mulighed for at gøre gengæld. Sidst vi lånte værker på kunstmuseet var til sidste års udstilling ”3 x Køie”. Vi håber, at samarbejdet kan fortsætte og gerne udvides de kommende år til glæde og gavn for begge museer.

Læs om Bornholms Kunstmuseum

Teaterforeningen Bornholm

Vi har indgået en aftale med Teaterforeningen Bornholm om at deres forestilling ”Annas verden” kommer til at foregå i udstillingen på Gudhjem Museum til efteråret. Beretningen om Anna Ancher er fortællingen om en ny type kvinde, en ny retning i malerkunsten og historien om samlingspunktet for kunstnerkolonien i Skagen – ét af de mest produktive og succesfulde kunstneriske fællesskaber i Danmark. Det er oplagt at lade sådan en forestilling foregå på museet, som således vil fungere som scenografi for forestillingen.

Læs om teaterforeningen

Bornholms Kulturuge 2020

Gudhjem By- og Museumsforening er også en aktiv medspiller til Bornholms Kulturuge 2020, som foregår fra den 11. – 20. september. Sanne Bloch gennemfører en naturvandring, der kommer en jazzkoncert i udstillingssalen, og vi arbejder på at få et andet arrangement, enten en Artist Talk eller et foredrag i forbindelse med udstilling af lokalt kunsthåndværk indenfor glas. Desuden bliver der gratis adgang til museet på Gudhjemdagen den 16. september for publikum med Kulturugens badge.

Læs om Bornholms Kulturuge

Kommende

Det vil også være oplagt for os at udvide samarbejde med andre mindre museer og attraktioner på Bornholm i form af henvisning til hinanden ved at have informationsmateriale liggende og linke til hinanden fra vores respektive hjemmesider. Det arbejde vil kommunikationsgruppen tage fat på.