Hvad kan man søge til?
”Puljemidlerne kan bruges til følgende formål:
- Løsning af konkrete opgaver i lokalsamfundene som f.eks. Sct. Hans fester, by- og havnefester, indkøb af flag/flagstænger til flaghejsning og udgifter til forskønnelse, kunstnerisk udsmykning og lignende i det offentlige rum.
- Understøtte det enkelte lokalsamfunds arbejde med at udvikle synliggørelsen af lokalområdets særlige kendetegn.
- Sikre en øget borgerinddragelse igennem partnerskaber mellem lokalsamfund og BRK om fx vedligeholdelse, renholdelse mm. af kommunale faciliteter.
- Økonomisk støtte til udviklingsprojekter.
De formål puljemidlerne kan støtte, og de opgaver, der forventes løst af borgerforeninger, lokalforeninger, byforeninger m.v. i lokalområderne, skal være af almennyttig karakter og respektere kommunalfuldmagten.”
Hvem kan søge?
Alle – både foreninger og enkeltpersoner kan søge.
Hvordan søger man?
Ansøgning sker pr mail til info@gudhjemmuseum.dk senest 15. marts 2023
Ansøgning skal indeholde:
- Ansøgers navn, adresse, mail og tlf:
- Kontaktperson:
- Ansøgt beløb:
- Beskrivelse af det, der søges tilskud til:
- Angivelse af om evt. øvrig finansiering er ansøgt eller bevilget:
Hvornår får man svar?
Ansøgere modtager svar 1. maj 2023. Afslag begrundes ikke.
Hvor stor er puljen?
Gudhjem By- og Museumsforening forventer at råde over ca. 56.000 kr. til fordeling i 2023
Hvor længe gælder en bevilling?
Bevillinger er gyldige t.o.m. 31/12 2023.
Hvordan udbetales pengene?
Bevilling udbetales ved modtagelse af regnskab for aktiviteten, bilagt kopi af fakturaer.