apr 30

Bornholms Kulturuge 2020.

Foreningens aktiviteter i kulturugen.

Foreningens engagement i Bornholms Kulturuge 2020.

Byvandring:
Sanne Bloch gennemførte en populær guidet tur fra Kranpladsen og ad kyststien.

Arrangementet havde titlen ”Vandring i Gudhjems bynære natur”. Turen startede fra Gudhjem havn, hvor 85 deltagere mødtes på Kranpladsen. Derfra gik man i gåsegang til Åsen og videre ned på et stykke af klippestien frem til Møllers trappe. Det må betegnes som et fint fremmøde – trods corona – og indenfor reglerne, som var på max 100 personer samlet på det tidspunkt.

Jazzkoncert:
En koncert med duoen Moment’s Notice var skabt specielt til Earthbounds udstilling i salen. Koncerten hed Earthsound, og den samlede 30 gæster.

Moment’s Notice er en jazzduo, der består af Johann Gustav (piano) og Jonas Due (trompet). De er begge konservatorieuddannede musikere og velkendte ansigter i det københavnske musikmiljø, hvor de har deres daglige gang. Pianist og komponist Johann Gustav, som selv er opvokset på Bornholm, bidrog denne aften til den ellers tavse udstilling ved at uropføre et værk – specielt komponeret til udstillingen.

Udstillingerne:
Museets udstillinger var også tilmeldt kulturugen, og vi havde ekstraordinært åbent alle dage, og med gratis adgang på Gudhjemdagen for personer med Kulturugens badge.

Gudhjem Museum har bidraget med arrangementer i Bornholms Kulturuge i en årrække, ligesom museet er salgssted for kulturugens badge. Det er efterhånden en tradition, som vi gerne fortsætter.

Foto: Sannes tur