Udstilling – The Earth Is Still Flat – 14. september – 20. oktober 2019

Kunstneren Kim Propel udstiller på Gudhjem Museum.

Han siger sådan om sig selv og udstillingen:

“Kim Lindgren Propel, årgang 1972.
Er sikker på at Arnold Schwarzenegger aldrig har hørt om min kunst.”

Museet kan tilføje, at Kim Propel er bosiddende på Bornholm mellem Olsker og Klemensker – og her på øen har han udstillet i 2018 hos Galleri Klejn i Allinge og på Bornholms Censurerede Forårsudstilling på Svanekegaarden både i 2018 og igen i 2019, hvor han modtog Bornholms Regionskommunes studie- og rejselegat.

Kim er uddannet på Århus kunstskole 1997–1998 og på kunstskole i San Francisco på San Francisco Art Institute fra 1998–1999. Indskrevet i Statens Museum for kunst kongelige Kunstarkiv i 2001. Har deltaget i diverse udstillinger/projekter som Overgaden Undergaden, kulturnatten, osv. Har udstillet to gange i USA, London og Berlin.

Der er fernisering på udstillingen lørdag den 14. september kl. 14.00 – 16.00, hvor kunstneren er tilstede og foreningen byder på en forfriskning. Der er som altid gratis adgang på ferniseringsdagen.

Udstillingen vises i Stationsbygningen på Gudhjem Museum frem til og med efterårsferien.

• Date 1. september 2019